Επικοινωνία: 2106721431

Υψηλάντου 36, Νέο Ψυχικό 15451, Αθήνα   Δείτε τον χάρτη

Υγειηνή διατροφή εκτός σπιτιού (γραφείο, σχολείο, εστιατόριο)


Συχνά θεωρείται οτι η διατροφή εκτός σπιτιού δεν μπορεί να είναι υγειηνή.  Παράλληλα, δεν δίνεται η δέουσα προσοχή στην σημασία της διατροφής στην επίτευξη καλύτερης ψυχολογίας και συγκέντρωσης όταν είναι εκτός σπιτιού.  Ύπάρχει η αντίληψη ‘να φάμε κάτι απλά να μην είναι άδειο το στομάχι’.  Στο σχολείο, επίσης, καταναλώνεται οποιαδήποτε τροφή λόγω έλλειψης ενημέρωσης αλλά και λόγω ΄μόδας’.  Τέλος, υπάρχει η αντίληψη οτι στο εστιατόριο δεν είναι εφικτό ένα υγειηνό γεύμα.  Όλα τα παραπάνω είναι είτε λανθασμένα λόγω ελλιπούς γνώσης  είτε απλά δικαιολογίες για παράλογη ή υπερβολική κατανάλωση φαγητού.  Αν υπάρχει η διάθεση υπάρχει και ο τρόπος για υγειηνές λύσεις σε όλες τις περιπτώσεις.

  • Στο γραφείο
    Το κάθε είδος εργασίας απαιτεί διαφορετικές τροφές που θα δώσουν στον οργανισμό την ανάλογη ικανότητα.  Τα λαχανικά, ιδιαίτερα τα πράσινα φυλλώδη, βοηθούν την υγεία όλου του οργανισμού λόγω βιταμινών και μετάλλων και ιδιαίτερα στις περιόδους άγχους.  Εδώ μπορεί να καταναλωθεί μαρούλι, αγγούρι, πράσινη πιπεριά, καρότο.  Τα απαραίτητα Ω3 λιπαρά οξέα βοηθούν στην ενέργεια του νευρικού συστήματος και την πνευματική διέγερση.  Μια απλή λύση είναι τα καρύδια.  Η καλής ποιότητας πρωτεΐνη βοηθά στην συγκέντρωση.  Παράδειγμα είναι μια φέτα σολομού.  Οι σύνθετοι υδατάνθρακες μειώνουν το άγχος.  Τέτοιοι βρίσκονται σε μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης.  Ο καφές μπορεί να είναι διεγερτικός αλλά μόνο προσωρινά.  Επίσης, αφυδατώνει τον οργανισμό.  Συνιστώνται μόνο δύο ποτήρια καφέ την ημέρα.  Αντί αυτού συνιστάται νερό, φυσικός χυμός φρούτων και γάλα χαμηλό σε λιπαρά.

  • Στο σχολείο
    Στην περίπτωση αυτή, εκτός των ανωτέρω, μπορεί να καταναλωθεί ένα σουσαμένιο κουλούρι, μια μπάρα δημητριακών ή ένα φρούτο.  Αυτά τα τρόφιμα είναι πιο εύκολα ανεκτά στο ‘σχολικό’ περίγυρο.

  • Στο εστιατόριο
    Στην σύγχρονη εποχή υπάρχουν πολλές υγειηνές λύσεις σε ένα εστιατόριο.  Η συνιστώμενη λύση είναι ψητά με σαλάτες και όχι τηγανητά, σάλτσες.  Πρέπει να προσέχεται η ποσότητα της μερίδας, η επάρκεια των λαχανικών στο γεύμα και των ανθυγειηνών συνοδευτικών.

 

Σε όλες τις παραπάνω καταστάσεις πρέπει να έχουμε υπόψιν την υπόλοιπη μέρα να καταναλώνονται πιο υγειηνές τροφές και επιπλέον λαχανικά και φρούτα.  Να μην παραλείπονται γεύματα για την καλύτερη πέψη και έτσι λειτουργία του οργανισμού.  Ένα καλό πρωϊνό όπως γάλα με βρώμη είναι απαραίτητο.  Στη συνέχεια, συνιστώνται σανκ ανάλογα την περίπτωση.  Με σωστό τρόπο λοιπόν και διάθεση όλα είναι εφικτά.

 

Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα www.nowdoctor.gr στις 2/11/2012.