Επικοινωνία: 2106721431

Υψηλάντου 36, Νέο Ψυχικό 15451, Αθήνα   Δείτε τον χάρτη

Τρώγοντας στις διακοπές

Δημοσιεύτηκε: 15/05/2007


ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

    Το καλοκαίρι έφτασε και μπορούμε να προσέξουμε τόσο την σιλουέτα μας όσο και την υγεία.  Είναι μια πολύ καλή εποχή γιατί αυξάνεται ο μεταβολισμός μας, λόγω αύξησης της θερμοκρασίας ενώ παράλληλα υπάρχουν πολλών ειδών φρούτα και λαχανικά.  Επίσης, λόγω ζέστης τρώμε ελαφριά.  Σε γενικές γραμμές συνιστώνται 4-5 φλιτζάνια φρούτων και λαχανικών και τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων χαμηλών σε λιπαρά την ημέρα.  Έτσι προσλαμβάνονται χαμηλά σε θερμίδες γεύματα, υψηλό ποσοστό φυτικών ινών και διάφορα ευεργετικά θρεπτικά συστατικά.  Συγκεκριμένα, οι φυτικές ίνες βοηθούν στην διατήρηση του βάρους αφού δημιουργούν το αίσθημα ικανοποίησης και πληρότητας.  Παράλληλα βοηθούν στην διατήρηση της υγείας όπως για παράδειγμα στην ρύθμιση του σακχάρου.   Επίσης, τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες και άλλα ιχνοστοιχεία που εμποδίζουν την γήρανση, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν την καρδιά, βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση και άλλα.  Τέλος η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων με χαμηλά λιπαρά, λόγω ασβεστίου, μαγνησίου και βιταμίνης D, συντελούν τόσο στην διατήρηση υγειών δοντιών και οστών, όσο και του βάρους.

    Συγκεκριμένες τροφές που ενδείκνυνται για το καλοκαίρι είναι:

  • Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α αλλά και λυκοπένιο που ενδείκνυται για περιπτώσεις όπως ο προστάτης.
  • Οι πιπεριές εκτός της Α περιέχουν βιταμίνη C, πολύ ισχυρής αντιοξειδωτικής βιταμίνης
  • Τα κεράσια και οι φράουλες εκτός των άλλων περιέχουν ανθοκυανίδες και προανθοκυανίδες που είναι επίσης αντιοξειδωτικές ουσίες
  • Το γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά παρέχει μια πολύ καλή πρωτεΐνη και παράλληλα υδατάνθρακες άρα αποτελεί μια πλήρη τροφή.  Παράλληλα, εκτός των διατροφικών στοιχείων του,  μπορεί να καταναλωθεί και σαν επιδόρπιο
  • Τα όσπρια επίσης αποτελούν πηγή καλής πρωτεΐνης και μάλιστα χωρίς καθόλου λιπαρά.  Λόγω και της περιεκτικότητάς τους σε υδατάνθρακες, αποτελούν επίσης μια πλήρη τροφή ενώ προωθούν το αίσθημα της πληρότητας.  Είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες αλλά και βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.

    Καταλήγουμε λοιπόν σε κάποιες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν στην διατήρηση μιας υγιούς και ισορροπημένης δίαιτας.

1)    Αποφύγετε τροφές με ζάχαρη και λιπαρά. Αντί αυτών καταναλώστε ένα γιαούρτι 1-2% και ένα φρούτο.

2)    Καταναλώστε δημητριακά ολικής αλέσεως για περισσότερες φυτικές ίνες, όπως μαύρο ψωμί

3)    Καταναλώστε πολύ νερό και όχι αναψυκτικά ή χυμούς με ζάχαρη.

4)    Αποφύγετε τα μεγάλα και βαριά γεύματα.  Τρώτε κάτι ελαφρύ κάθε 2-3 ώρες.

5)    Αποφύγετε τα πολύ κρύα υγρά που μας δροσίζουν μόνο προσωρινά.

6)    Συνιστώνται ωμά φρούτα και λαχανικά

7)    Πίνετε λεμόνι με νερό για να αναπληρώσετε τα χαμένα υγρά

8)    Αποφεύγετε τα πολύ καυτερά, αλμυρά τρόφιμα.

Έτσι φτιάχνουμε μια μέρα ως εξής:

Πρωινό: ένα ποτήρι γάλα (1-2%)+ ½ φλιτζάνι δημητριακά ολικής άλεσης+ μια μπανάνα

Δεκατιανό: 2 βερίκοκα

Μεσημεριανό: κοτόπουλο βραστό+ μαρούλι+ λάδι, ψωμί ολικής άλεσης

Απογευματινό: ένα γιαούρτι (1-2%), 20 ρόγες σταφύλι

 Βραδινό: μια πατάτα ψητή με τη φλούδα+ μανιτάρια+ ανθότυρο

                 «Καλοκαιρινά φρούτα».

    Τα φρούτα γενικότερα, αποτελούν μια πολύ υγιεινή τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και πηκτίνη που βοηθούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων υγείας.  Το καλοκαίρι ειδικότερα, είναι μια εποχή με πολύ μεγάλη ποικιλία φρούτων.  Μερικά από αυτά είναι:

  •   Κεράσια, φράουλες, δαμάσκηνα: πλούσια σε αντιοξειδωτικά όπως οι ανθοκυανίδες και βοηθούν σε γυναικολογικά προβλήματα, στην καρδιά μέχρι και στον καρκίνο
  •  Καρπούζι :μια από της ουσίες που περιέχει είναι το λυκοπένιο που βοηθά στην πρόληψη αλλά και αντιμετώπιση του προστάτη
  •   Νεκταρίνια, βερίκοκα, ροδάκινα: πλούσια σε βιταμίνη Α και C, αντιοξειδωτικές βιταμίνες που συντελούν στην άμυνα του οργανισμού.  Καλύτερα να καταναλώνονται με την φλούδα για πρόσληψη της πηκτίνης.
  •  Πεπόνι, μπανάνα: πλούσια σε κάλιο που είναι απαραίτητο για την διατήρηση της αρτηριακής πίεσης.
  • Σταφύλια :τα κουκούτσια του σταφυλιού περιέχουν προανθοκυανίδες ενώ τα κόκκινα σταφύλια πολυφενόλες, δηλαδή αντιοξειδωτικά στοιχεία

 

                                                                                

                                                                          περιδικό B ALIVE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     

15/5/7 περιδικό B ALIVE