Επικοινωνία: 2106721431

Υψηλάντου 36, Νέο Ψυχικό 15451, Αθήνα   Δείτε τον χάρτη

Τροφές που βοηθούν την καύση του λίπους


  Όλοι ευχόμαστε να μπορούσαμε να τρώγαμε ότι θέλουμε χωρίς να παίρνουμε βάρος και να επιβαρύνουμε την υγεία μας.  Αυτό όμως δεν είναι γίνεται.  Είναι όμως εφικτό να εισάγουμε στη διατροφή μας τρόφιμα που βοηθούν την καύση του λίπους, σε συνδυασμό πάντα με μια ισορροπημένη δίαιτα.  Άλλωστε, όταν χάνουμε κιλά θέλουμε και πρέπει να είναι λίπος και όχι υγρά ή μυϊκό ιστό.  Τα τρόφιμα αυτά είναι  :

  •   Γιαούρτι: λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε πρωτεΐνη έχει μεγάλο βαθμό κορεσμού, δηλαδή η πέψη του είναι αργή και το αίσθημα πληρότητας που έχουμε μεγάλης διάρκειας.  Έτσι ο οργανισμός καίει πολλές θερμίδες για την πέψη του τροφίμου αυτού.  Σαφώς θα προτιμηθούν προϊόντα χαμηλών λιπαρών αλλά όχι μηδενικών που δεν περιέχουν τις λιποδιαλυτές βιταμίνες ( D, E, Β12, βιοτίνη, χολίνη).  Επίσης, δεν πρέπει να περιέχουν ζάχαρη.  Παράλληλα, το γιαούρτι περιέχει ασβέστιο το οποίο έχει επίσης λιποτροπική δράση και μαζί με την βιταμίνη D που περιέχεται, η απορρόφησή του είναι μεγαλύτερη. Το ασβέστιο, που αποθηκεύεται στα κύτταρα απελευθερώνει το λίπος αυτών για καύση.  Επίσης, προάγει την απώλεια βάρους εφόσον δεσμεύει το λίπος στον γαστρεντερικό σωλήνα αποτρέποντας έτσι την απορρόφησή του από το κυκλοφορικό σύστημα.  Η βιταμίνη Ε βελτιώνει τον μεταβολισμό.  Η βιταμίνη D βοηθά στην λειτουργία της ινσουλίνης και της λεπτίνης.  Η Β12 αυξάνει τον μεταβολισμό και την καύση λίπους λόγω της οξυγόνωσης των ερυθροκυττάρων.  Παράλληλα μεταβολίζει κάποια λιπαρά και υδατάνθρακες και βοηθά το σώμα να μετατρέψει την τροφή σε ενέργεια αρκετή για μεγάλο χρονικό διάστημα.  Η Χολίνη μεταβολίζει το λίπος.  Η Βιοτίνη είναι απαραίτητος παράγοντας για διάφορα ένζυμα για τον μεταβολισμό της γλυκόζης, του λίπους και της πρωτεΐνης.
  •   Κινόα: πρόκειται για ένα δημητριακό πλούσιο σε πρωτεΐνη.  Για τον ίδιο λόγω με το γιαούρτι βοηθά στην καύση του λίπους.  Επιπροσθέτως έχει πολλά θρεπτικά συστατικά όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, σελήνιο και την λιποτροπική βιταμίνη Ε.  Είναι εύκολη η κατανάλωσή του  σαν πρωινό με γάλα ή γιαούρτι αλλά και το μαγείρεμα του όπως το ρύζι.
  •   Κανέλα: έχει σταθεροποιητική δράση στα επίπεδα σακχάρου του αίματος.  Αυτό συγκρατεί το αίσθημα της πείνας.
  •   Καυτερές πιπεριές:  περιέχουν ένα συστατικό, την καψαϊκίνη, που δίνει την καυτερή γεύση.  Το συστατικό αυτό μειώνει την όρεξη και αυξάνει τον μεταβολισμό για μικρό όμως χρονικό διάστημα.  Την ίδια ιδιότητα έχει και το πιπέρι.
  •   Πράσινο τσάι: περιέχει κατεχίνες (πολυφαινόλες) που αυξάνουν τον μεταβολισμό και έτσι την καύση του λίπους  Για το καλύτερο αποτέλεσμα καλό είναι να καταναλώνεται αρκετές φορές τη μέρα.
  •   Γκρέιπφρουτ: παρόλο που δεν περιέχει κάποιο ιδιαίτερο συστατικό που να βοηθά στην καύση του λίπους (εκτός από την βιταμίνη C που είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό των λιπών), έχει πολλές φυτικές ίνες οι οποίες έχουν μεγάλο βαθμό κορεσμού.  Έτσι διατηρεί το αίσθημα πληρότητας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από άλλα φρούτα.
  •   Καρπούζι: η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό δημιουργεί το αίσθημα πληρότητας στο στομάχι.  Είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά όπως το λυκοπένιο τη βιταμίνη C.
  •   Μήλο: εκτός από τις φυτικές ίνες που περιέχει, η φλούδα του έχει μια ουσία, ουρσολικό οξύ, που αυξάνει το μυϊκό ιστό.  Έτσι γίνεται μεγαλύτερη καύση θερμίδων οπότε βοηθά κατά της παχυσαρκίας.   Παράλληλα βοηθά στην ρύθμιση του σακχάρου και των λιπιδίων του αίματος.  Περιέχει επίσης τα λιποτροπικά θρεπτικά συστατικά βιταμίνη C και βήτα-καροτένιο.  Το μηλόξυδο είναι σε όλους γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες αλλά και την λιποτροπική του δράση.  Το μαλικό οξύ τέλος που περιέχεται μειώνει την συγκέντρωση αλουμινίου στον εγκέφαλο.  Το αλουμίνιο υπάρχει ακόμα και στο νερό που πίνουμε και είναι υπεύθυνο για πολλές παθήσεις.  Το μήλο να καταναλώνεται με τη φλούδα
  •   Ξύδι:  λόγω του οξέος που περιέχει βοηθά στην καύση του λίπους.
  •   Αυγό:  λόγω της υψηλής και καλής πρωτεΐνης του διατηρεί για ώρες το αίσθημα του κορεσμού.  Επιπλέον περιέχει λιποτροπικές βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά όπως η  D, Β6, Β12, η χολίνη, η βιοτίνη καθώς και το ασβέστιο.  Η Β6 αυξάνει την απώλεια βάρους και διεγείρει την καύση λίπους.  Είναι απαραίτητη για την διατήρηση του μεταβολισμού.
  •   Καρότο:  είναι η πιο πλούσια πηγή του βήτα-καροτένιου το οποίο αυξάνει το μεταβολισμό και την απώλεια λίπους.  Άλλες πηγές αυτού είναι η ντομάτα, το μαρούλι, το μπρόκολο και το σπανάκι.
  •   Σπανάκι:  είναι πλούσιο σε βήτα-καροτένιο αλλά και βιταμίνη C που το καθιστούν ως λιποτροπικό τρόφιμο
  •   Καφές:  διεγείρει τον μεταβολισμό για μικρό ώμος χρονικό διάστημα.
  •   Ψάρι:  καλή πηγή πρωτεΐνης αλλά και Ω3 λιπαρών οξέων.  Ο συνδυασμός και των δύο το καθιστούν ως πολύ καλή τροφή για καύση λιπαρών.  Τα Ω3 λιπαρά οξέα πυροδοτούν ένζυμα του οργανισμού που προκαλούν καύση λίπους στα κύτταρα.  Επίσης, αυξάνουν το σήμα της λεπτίνης στον εγκέφαλο η οποία προκαλεί την καύση λίπους και την μείωση της όρεξης.  Τέλος το λίπος των ψαριών περιέχει βιταμίνη D η οποία είναι λιποτροπική.
  •   Καρύδια-Ξηροί καρποί:  λόγω των Ω3 λιπαρών οξέων καίνε τα κορεσμένα λιπαρά που παίρνουμε από τη διατροφή.  Οι ξηροί καρποί γενικότερα περιέχουν και τα λιποτροπικά θρεπτικά συστατικά ινοσιτόλη και μεθειονίνη.  Η ινοσιτόλη διεγείρει τον μεταβολισμό και την καύση λίπους.  Η μεθειονίνη βοηθά το συκώτι να επεξεργαστεί τα λίπη και έτσι να μην τα αποθηκεύει.  Είναι επίσης και ένα υγιεινό σνακ.
  •  Καλαμπόκι:  περιέχει μια ουσία που λέγεται ζεαξανθίνη η οποία έχει λιποτροπική δράση.
  •  Μαυρομάτικα:εξαιτίας των φυτοοιστρογόνων που περιέχουν βοηθούν στην καύση του λίπους.
  •   Ελιές-Ελαιόλαδο: περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, βοηθούν στην ρύθμιση του σακχάρου του αίματος και έτσι στην καύση το λίπους.
  •   Βρώμη:  όπως όλα τα δημητριακά ολικής άλεσης χρειάζονται τον διπλό χρόνο από τα λευκά για να γίνει η πέψη τους.  Αυτό σημαίνει και καύση περισσότερων θερμίδων.
  •   Άπαχο κρέας:  λόγω της πρωτεΐνης των τροφών αυτών που έχει και θερμογενετική ιδιότητα μαζί με τον υψηλό βαθμό κορεσμού, αποτελεί χρήσιμο στην καύση του λίπους.  Προτιμώνται τροφές όπως γαλοπούλα και κοτόπουλο.
  •   Σέλινο:  είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης C, ασβεστίου και φυτικών ινών.  Επίσης έχει αρνητικές θερμίδες δηλαδή η πέψη του καίει θερμίδες.
  •   Μούρα-Φράουλες-Δαμάσκηνα:  είναι καλές πηγές φυτικών ινών και εμποδίζουν την αύξηση της ινσουλίνης η οποία προκαλεί αποθήκευση λίπους.
  •   Μπανάνα:  περιέχει πηκτίνη, βιταμίνες Α, C, E, B6 καθώς και ασβέστιο.  Όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην καύση του λίπους.
  •  Σκόρδο-Κρεμμύδι:  και τα 2 τρόφιμα περιέχουν έλαια που βοηθούν στη διάσπαση των λιπών και την αύξηση του μεταβολισμού.
  •   Αβοκάντο:  λόγω των Ω9 λιπαρών οξέων(όπως στο λάδι και τις ελιές) αυξάνει τη μετατροπή του λίπους σε ενέργεια αλλά και το μεταβολικό ρυθμό.
  •   Συνένζυμο Q10: απαιτείται για την σωστή λειτουργία ενζύμων των μιτοχονδρίων έτσι ώστε να παράγουν ATP και έτσι κυτταρική ενέργεια.  Έτσι αυξάνεται ο μεταβολισμός και η καύση του λίπους.  Πηγές είναι το ψάρι. Το μοσχάρι, το χοιρινό, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα μούρα, τα πορτοκάλια, φράουλες, τα μήλα, το σπανάκι, το μπρόκολο, το γιαούρτι.

       

 

                             www.doctoranytime.gr