Επικοινωνία: 2106721431

Υψηλάντου 36, Νέο Ψυχικό 15451, Αθήνα   Δείτε τον χάρτη

Ελέγχοντας την πείνα κατά την διάρκεια της δίαιτας


Πολλοί άνθρωποι ξεκινούν μια δίαιτα είτε για απώλεια βάρους είτε για λόγους υγείας αλλά τη σταματούν λέγοντας ότι πεινούν.

Το αίσθημα αυτό, ειδικά όταν είναι υπερβολικό, δεν είναι και σωστό.  Τρώγοντας τις σωστές τροφές και στις σωστές ποσότητες και μαθαίνοντας την σωστή κατανάλωση υγιεινών σνακ επιτυγχάνεται ο στόχος.

Πρέπει να γίνει σαφές ότι σε μια διατροφή πρέπει να υπάρχουν 2-3 σνακ.  Αυτό πρέπει να γίνεται και για λόγους πείνας και για την υγεία του στομάχου.

Εδώ πρέπει να αναφερθεί ότι πολλές φορές η αιτία είναι ψυχολογική. Αποκλείοντας όμως αυτή την περίπτωση ας δούμε κάποιους απλούς τρόπους να καταπολεμήσουμε την πείνα.

  1. αντικαταστήστε τα ανθυγιεινά σνακ με καλά διατροφικά
  2. τρώτε πολλά και μικρά γεύματα ή σνακ πριν τα αναζητήσετε για λόγους πείνας
  3. συνδυάστε κάποια πρωτεΐνη (πχ. Γιαούρτι) σε κάθε γεύμα ή σνακ
  4. καταναλώστε φυτικές ίνες όπως φρούτο με τη φλούδα
  5. συμπληρώστε με τροφές πλούσιες σε νερό όπως τα λαχανικά.
  6. Καταναλώστε ξηρούς καρπούς όπως τα καρύδια

Τα ανωτέρω ισχύουν είτε λόγω του αυξημένου κορεσμού που προσφέρουν είτε λόγω της αυξημένης πληρότητας.

Το αποτέλεσμα ων υγιεινών σνακ είναι η αύξηση της ενέργειας, η καταπολέμηση της πείνας και η ρύθμιση του σακχάρου του αίματος.

Ας δούμε λοιπόν κάποια παραδείγματα υγιεινών σνακ

Δημητριακά ολικής άλεσης, φρούτα, γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, ξηροί καρποί, αυγά βραστά, φέτα γαλοπούλα.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα υγιεινό σνακ μπορεί να υπάρχει παντού όπως για παράδειγμα:

  • Κρύα σνακ: ανθότυρο, γιαούρτι, γάλα, φρούτο, ντομάτα, καρότο, τυρί, γαλοπούλα
  • Στο γραφείο: μπάρα δημητριακών, τόνος, σταφίδες, ξηρούς καρπούς, κράκερ ολικής άλεσης
  • Γλυκά σνακ: μπισκότα ολικής άλεσης με σταφίδες και ξηρούς καρπούς, ριζογκοφρέτες, γιαούρτι με ζελέ ή φρούτο

 

Οι σωστοί συνδυασμοί των τροφίμων είναι απαραίτητοι τόσο για την καλή υγεία όσο και για την τήρηση μιας δίαιτας. Όπως προαναφέρθηκε το μυστικό είναι ο συνδυασμός πρωτεΐνης σε κάθε γεύμα ή σνακ. Έτσι καταλήγουμε τόσο στην αύξηση της σωματικής ενέργειας όσο και στην καταπολέμηση της πείνας. Μερικά παραδείγματα είναι:

  • Γιαούρτι (1-2%)+ ένα μήλο με τη φλούδα
  • Ψωμί ολικής άλεσης+ μια φέτα τυρί με χαμηλά λιπαρά ή γαλοπούλα ή cottage cheese
  • Μαρούλι + τόνος στο νερό
  • Ντομάτα + cottage cheese
  • Δημητριακά με φρούτα, καρύδια+ γάλα ή γιαούρτι
  • Τοστ με μαρούλι, ντομάτα, τυρί με χαμηλά λιπαρά
  • Μιλκσέικ από γιαούρτι (1-2%) + ½ φλιτζάνι φράουλες+ ½ φλιτζάνι ανανά+ μια μπανάνα+ ένα κουταλάκι του γλυκού βανίλια+ παγάκια

 

Καταφεύγοντας λοιπόν στις παραπάνω λύσεις επιτυγχάνουμε:

  • Να αγοράζουμε στο δρόμο σνακ όπως σοκολάτες και τσιπς που και κακό κάνουν στην υγεία και δεν μειώνουν την πείνα
  • Να περιορίζουμε την ποσότητα των σνακ εφόσον εξασφαλίζουμε την ποιότητα
  • Να αποφεύγουμε λύσεις όπως αναψυκτικά που απλά μας φουσκώνουν για λίγο και παράλληλα μας γεμίζουν κενές θερμίδες

 

Δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό www.anthorama.gr στις 28/10/2007