Επικοινωνία: 2106721431

Υψηλάντου 36, Νέο Ψυχικό 15451, Αθήνα   Δείτε τον χάρτη

Διακοπή του καπνίσματος και αύξηση βάρους


ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ

Οι άνθρωποι που κόβουν το κάπνισμα παίρνουν πολύ περισσότερα κιλά απ’ ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι ειδικοί, σύμφωνα με νέα ευρήματα. Ωστόσο, τα οφέλη που αποκομίζουν από τη διακοπή είναι πολύ σημαντικότερα, ενώ έπειτα από ένα-δύο χρόνια ανακτούν το παλιό τους βάρος.  Η μέση αύξηση του σωματικού βάρους είναι σχεδόν 5 κιλά σε έναν χρόνο, τα οφέλη που αποκομίζει κανείς όταν κόβει το κάπνισμα, υπερκαλύπτουν την απόκτηση 5 πρόσθετων κιλών.  Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των κιλών, το αποκτούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο.

                                           ΑΙΤΙΕΣ

  • Η νικοτίνη δρα κατασταλτικά στο αίσθημα της πείνας
  • Η νικοτίνη αυξάνει το μεταβολισμό.  Άρα κάνει κανείς περισσότερες καύσεις.  Έχει υπολογιστεί ότι αντιστοιχεί σε 500θερμίδες την ημέρα
  • Βελτιώνονται οι αισθήσεις γεύσης και όσφρησης οπότε τα φαγητά είναι πιο αρεστά
  • Η κίνηση του καπνίσματος έχει πολλές ομοιότητες με την κίνηση της πρόσληψης τροφής. Έτσι, αντί το άτομο να επιλέξει να φέρει το τσιγάρο στα χείλη του, επιλέγει να προσλάβει τροφή. Συνήθως επιλέγονται τα λεγόμενα “comfort foods”. Τα “comfort foods” είναι τροφές έτοιμες που δεν χρειάζονται προετοιμασία και συμμετοχή στην παρασκευή τους και συνήθως είναι πλούσιες σε ζάχαρη και λίπος

                                                     ΛΥΣΕΙΣ

1)     Να πίνετε άφθονο νερό, διότι το νερό προκαλεί κορεσμό της πείνας και έτσι «κόβει» την όρεξη. Χρήσιμο είναι να πίνετε δύο ποτήρια νερό αμέσως πριν από κάθε γεύμα.

2)     Να πίνετε όξινους χυμούς, όπως οι χυμοί λεμονιού ή γκρέιπ φρουτ, διότι μετριάζουν την εθιστική δράση της νικοτίνης.

3)    Να καταναλώνετε τσάι και λοιπά αφεψήματα

4)    Να μασάτε καραμέλες και τσίκλες χωρίς ζάχαρη, αλλά με έντονη γεύση, όπως μέντα, κανέλλα και γαρίφαλο.

5)     Να αυξήσετε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, διότι μπορεί να καλύψουν τη λαχτάρα σας για κάτι γλυκό και αλμυρό

6)    Μετριάστε την κατανάλωση αλκοόλ

7)    Αποφύγετε γεύματα πλούσια σε λιπαρά.

8)    Επιδιώξτε να καταναλώσετε ψάρια, πουλερικά και άπαχο κρέας.

9)    Βάλτε τα όσπρια και τα λαδερά στη διατροφή σας.

10) .Μειώστε τις ποσότητές σας

11) Βοηθήστε την κινητικότητα του εντέρου σας με φυσικά μέσα. Καταναλώστε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (διαλυτές και αδιάλυτες). Τα όσπρια, το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα λαχανικά, τα αποξηραμένα φρούτα, τα ακτινίδια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα με προβιοτικά θα είναι οι σύμμαχοί σας σε αυτό τον αγώνα

12)  Να περπατάτε μισή ώρα την ημέρα, διότι θα σας βοηθήσει να κάψετε θερμίδες και θα περιορίσει τα στερητικά συμπτώματα από την έλλειψη του τσιγάρου.  Επίσης θα αυξήσει τον μεταβολισμό που μειώθηκε με τη διακοπή του καπνίσματος.

13) Κρατήστε ημερολόγιο τροφίμων αφού σταματήσετε το κάπνισμα. Συγκρίνετέ το με το ημερολόγιο δίαιτας σας όταν καπνίζατε και προσδιορίστε πότε τρώτε περισσότερο και ποια είδη τροφίμων καταναλώνετε.

14) Μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε τις δύσκολες στιγμές και έχετε σε ετοιμότητα φρούτα και πρόχειρα φαγητά χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για να τα καταναλώνετε σε τέτοιες στιγμές.

15) Είναι πολύ σημαντικό ένας πρώην καπνιστής να γεμίζει το πρόγραμμά του με δραστηριότητες προκειμένου να ξεχνά ή μάλλον να πολεμά πιο εύκολα την επιθυμία για κάπνισμα. Μετά από μία αγχωτική ημέρα, ένας περίπατος μπορεί να λειτουργήσει σαν αγχολυτικό, να βελτιώσει τη διάθεση και να καθαρίσει το μυαλό από το φόρτο της εργασίας.